Ar tikrai viską reikia daryti pačiam? Knygos "Who not How" apžvalga

Dirbdamas su įvairaus dydžio įmonių vadovais, dažnai girdžiu tokį patį nusiskundimą – trūksta laiko padaryti visiems darbams. Tiesą pasakius, mano subjektyviu pastebėjimų, skundai dėl laiko trūkumo yra dažnesni, nei dėl pinigų. Ir tai aktualu, ne tik vadovams. Jau kažkada publikuotoje profesorės Ashley Whillans knygos “Time Smart: How to Reclaim Your Time and Live a Happier Lifeapžvalgoje minėjau, kad pasaulyje keturi iš penkių suaugusių žmonių prisipažįsta, kad jiems trūksta laiko padaryti tai, ką jie privalo padaryti. Todėl vadovai tikrai ne išimtis. Todėl nieko keisto, kad apie tai yra parašyta daug knygų. Keletą esu net ir čia apžvelgęs (tokių knygų apžvalgas rasite čia>>).

Labai dažna vadovų „užsivertimo“ darbais priežasčių – labai populiari frazė (ir požiūris), kurią daugelis mėgstame kartoti, net nesusimastydami, kokią žalą ta frazė daro mums. Ir ta frazė skamba „Aš pats pasidarysiu greičiau/geriau/pigiau“. Pagrindinė didelė bėda su šia fraze ir tame, kad ji neatrodo bloga. Juk nuo mažens mus auklėjo, kad viską reikia pasidaryti pačiam, o jei kažkas už mus padarydavo, tai galima buvo sulaukti ir bausmės. Jeigu mokykloje koks nors dalykas nelabai sekdavosi, ir namų darbo padarymui rasdavote pagalbą (tėvų, brolio/sesers ar draugo), tai tokiai situacijai išaiškėjus galima buvo sulaukti rimtų baudžiamųjų pasekmių. Daugiau apie šios frazės žalą galite pasiklausyti viename iš tinklalaidės „Nuo Amato prie Verslo“ epizodų (įrašas čia>>).

Šiandien noriu apžvelgti dar vieną knygą, kuri tiesiogiai yra apie šią frazę. Tai Dan Sullivan ir Dr. Benjamin Hardy knyga „Who Not How: The Formula to Achieve Bigger Goals Through Accelerating Teamwork“. Dan Sullivan yra kompanijos „Strategic Coach“ įkūrėjas ir vadovas, virš 30 vadovavimo ir lyderystės knygų bendraautorius. O Dr. Benjamin Hardy kaip tik ir buvo tas WHO, kuris ir sudėjo Dan Sullivan idėjas į knygą. Knyga klausėsi tikrai lengvai. Joje gausu įvairių istorijų ir paaiškinimų, kodėl mes susidūrę su kiekviena užduotimi pirmiausiai galvojame apie tai, kaip mes galime tą užduotį įveikti, o ne ieškome kas tą darbą nuveiktų už mus (ar bent jau padėtų atlikti darbą).

Keletas knygos minčių:

  1. Pradėję laikytis „KAS, o ne KAIP“ mąstysenos, nuveiksime daugiau, būsime rezultatyvesni, ir geriau išnaudosime tiek savo laiką, tiek ir sugebėjimus. Ir tai labai smarkiai susisiekia su TOC principais (apribojimo išnaudojimu).
  2. Supraskite ir išnaudokite savo stiprybes, o silpnybėms suraskite pagalbą.
  3. Sėkmingi vadovai ir verslininkai būtinai turi susiburti tinkamų kompetencijų komandą. Taip jie pasieks daugiau.
  4. Nemėgindami visko padaryti patys, galime turėti daug didesnius tikslus ir juos pasiekti.
  5. „Nusiimkite karūną“, ir nemanykite, kad niekas negalės padaryti taip gerai kaip jūs. Neretai netgi nereikia padaryti taip gerai.
  6. Teisingas delegavimas suteikia laiko laisvę. O tai leidžia užsiimti vertingiausiais darbais ir susikurti pinigų laisvę (pasiklausykite tinklalaidės laidą E29. Skirtingos verslininko laisvės)

Apibendrinant, puiki knyga bet kam, kas jaučiasi užsivertęs „reikalais“ ir nelabai spėjantis. 

Originalią knygos versiją galite užsisakyti iš Amazon’o pagal šią nuorodą: Who Not How: The Formula to Achieve Bigger Goals Through Accelerating Teamwork

Audible versija: Who Not How: The Formula to Achieve Bigger Goals Through Accelerating Teamwork

Daugiau knygų apžvalgų: https://www.amverklubas.lt/blog?tag=knygos.

 

 

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.